torsdag 18 september 2008

Caboche


Söta lampan Caboche ser ut som ett smycke men har ett namn som betyder vitkål! Capoche formgavs 2005 av Patricia Urquiola och Eliana Gerotto. Lampan har en stomme i lackad plåt och transparent plast. Ljusreflektorerna är av glas. Lampan ger ett mjukt och behagligt ljus och har en medföljande dimmer. Capoche kommer från det italienska företaget Foscarini och finns även som golvlampa och pendel. Y dddddddddddddd dddddddddddddddd dddddddddddd dddddddddddddd dddddddddd
Bild från Foscarini.

3 kommentarer:

En inredoholic sa...

Du visar alltid så fantastiska bilder, med massa inspiration. I like att du håller en modernare stil oxå. Finns så många shabby chic bloggar.

önskar dig en härlig helg
kram
jannice

Anonym sa...

Patricia U är helt klart en av mina favorit designers! Rolig design på lampan. Ha en trevlig helg och krya på dig!

Annika sa...

Jannice: Tack! Jag försöker variera stilarna. Lägger ner mycket tid på att hitta bilder som jag verkligen gillar! Det finns många vackra bilder i shabby chic stil, men jag blandar gärna lite slitet med nytt! Kram

Josefine: Ja, jag gillar hennes design. Tack!